Wij zijn Kern Opleidingen, aanbieder van opleidingen én uw vraagbaak binnen de tapijt-, textiel- en kledinggroothandel en -industrie. Wij vinden opleiding en scholing cruciaal om de kennis en expertise in de branche te waarborgen, zodat de sectoren in onze branche concurrerend, innovatief en groeiend blijven.

Je hoeft maar één ding te weten. Je kunt alles leren. Kern Opleidingen helpt je!

Kies je opleiding

Nieuwe of populaire opleidingen

"Was sagen Sie?" Korte cursus Zakelijk Duits

In 4 dagdelen naar een effectieve binnendienst en meer Duitse klanten

Medewerkers binnendienst, orderverwerkers en sales assistenten vinden telefonisch en e-mail contact met Duitse klanten of leveranciers vaak moeilijk.

Soms gaan ze Duitse bellers zelfs uit de weg. Want ze weten niet welke woorden ze moeten gebruiken. Vaak duren de gesprekken (onnodig) lang of zijn juist te kort door de bocht. Dan ontstaan er zelfs misverstanden. Of Duitse telefoontjes worden doorgesluisd naar collega’s. Medewerkers zijn hierdoor veel tijd kwijt en kunnen niet al uw klanten bedienen. En dat kán uw bedrijf orders kosten.

 

Bellen met Duitse klanten is makkelijk.
Wat zou het voor de omzet van uw bedrijf betekenen wanneer uw medewerkers in vloeiend en correct Duits de bestellingen kunnen afhandelen?

 

Meer informatie
Omgaan en begeleiden van zieke werknemers

Ziekte overkomt je, verzuim is een keuze. Hoe komt het dat de ene medewerker zich bij een eerste nies zich ziek meldt en de andere met een zware griep toch naar zijn/haar werk komt? Of, hoe vaak en hoe lang een werknemer zich ziek meldt is (deels) een keuze van de medewerker. Maar wordt ook bepaald door hoe jij als leidinggevende omgaat met verzuim. In deze training leer je de do’s en don'ts bij verzuimbegeleiding en hoe je verzuimgesprekken voert met de medewerker. Met als doel deze zo snel en verantwoord mogelijk weer aan het werk te hebben en houden. 

Meer informatie
De kern van leidinggeven voor professionals

Je bent net leidinggevende geworden en in het begin liep het nog goed, maar nu zit je in de problemen. Mensen doen niet wat je vraagt, werken niet goed samen, er wordt geklaagd, de sfeer in het team verslechtert, vergaderingen vreten energie. Wat komt er allemaal kijken bij goed leidinggeven?

Meer informatie
Feedback geven en ontvangen

Feedback geven en ontvangen is voor veel mensen lastig. Bang zijn voor de reactie van de ander, of de ervaring hebben dat het niks teweeg brengt. Redenen om ongenoegen en irritaties niet uit te spreken. Terwijl feedback een krachtig middel is in de samenwerking met anderen. Om samen tot verandering te komen.

Meer informatie
De kern van beursgedrag

Wat is professioneel beursgedrag en hoe pas je dat toe?

Meer informatie
Structuur brengen in merchandise planning - Fashionbranche

In deze ééndaagse training duiken we het merchandise planning proces in, behandelen we welke voordelen het integreren van het proces heeft en hoe je ermee zou kunnen werken. Gedurende de training ontvang je ons merchandise planning model. Het model verduidelijkt in 5 stappen het proces en kan dienen als handvat om gestructureerd in- en verkoop te plannen, te monitoren en bij te sturen.

Meer informatie

bekijk alle opleidingen

Waarom kiezen voor Kern Opleidingen?

Doorontwikkelen of verder groeien, maar geen tijd of geld voor lange of dure opleidingen? Kern Opleidingen leert deelnemers de kern van nagenoeg elk bedrijfsmatig onderwerp in korte tijd, tegen een scherp tarief en in kleine klassen uitgelegd. Deelnemers én opleider worden daarbij zoveel mogelijk per branche bij elkaar gebracht.

Korte opleidingen

Scherp tarief

Nagenoeg elk bedrijfsmatig onderwerp

Branchegericht

Kleine klassen

Praktisch; direct bruikbaar

meer informatie over

Onze opleiders

Ruben Ijskes
opleider

De outdoor-salestrainer van verkopend Nederland.

Peter Smith
opleider

Priori-tijd: je hebt altijd tijd voor de dingen die belangrijk voor je zijn!

Frank Drost
opleider

Expertise van een advocaat met brede praktijkervaring in arbeidszaken.

Hanna Biesheuvel
opleider

Ontwikkelen is niet ingewikkeld.

Jiska Jonker
opleider

Waardevol communiceren is horen wat niet wordt gezegd.

Korine Bliek
opleider

Er kan zo veel in Office, ik help je het te vinden.

Taco Ubbink
opleider

Essentialist die de kern van het modegebeuren weet te doorgronden.

Floris ten Kate
opleider
Ruxshin Bischoff
opleider

Succesvolle sales in het Duits