Laatste nieuws

Modint Academy Kick-off meeting

Modint Academy Kick-off meeting

door Modint Academy
Geplaatst 07-12-2017

Jij versterkt het merk. Een praktische LinkedIn-sessie.

7 december 2017 was de aftrap van de vernieuwde Modint Academy. Dat gebeurde met een praktische cursus LinkedIn ‘Jij versterkt het merk’ gegeven door LinkedIn-expert Floris ten Kate. Een groot succes!

Hoe digitaal ben je nu eigenlijk?
Floris ging allereerst in op het verschil tussen hoe digitaal iemand is als privé-persoon en als professional. Privé zijn de meesten van ons immers veel online, denk aan internetbankieren, facebook, reizen boeken, verwarming regelen op afstand. Maar hoe zit dat op het professionele vlak? Je hebt waarschijnlijk wel een LinkedIn-account, maar wat doe je daarmee? Denk aan actief zoeken naar connecties, dagelijks delen van status updates, bloggen. Uit de reacties in de zaal bleek dat de meesten professioneel gezien online niet zo actief zijn, en dat geldt met name voor LinkedIn. Tijd voor een cursus.

Mensen maken merken: online ambassadeurschap
‘Niemand is geïnteresseerd in jou, maar in jouw expertise’. Een gedurfde uitspraak, maar daar komt het volgens Floris wel op neer. Het gaat erom dat je je talenten en expertise inzet voor het bedrijf waar je werkt en daarmee voeg je waarde toe. Je praat niet met een bedrijf, maar met een persoon. Een persoon met specifieke kennis (talent) op een bepaald gebied. Als jij nou zo’n persoon bent, waarom zou je dat niet op je LinkedIn-profiel vertellen? Jij bent dan immers een online ambassadeur voor het merk c.q. het bedrijf dat je vertegenwoordigt.

Het staat of valt met je LinkedIn-profiel
Om de online LinkedIn-activiteit te meten, vroeg Floris de cursisten om hun eigen social selling index te bekijken. Dat is een graadmeter om te meten hoe effectief je LinkedIn-profiel is. Een ware eye-opener en er bleek genoeg werk aan de winkel! De laptops gingen open en met behulp van een praktijkoefening lag de weg naar een beter LinkedIn-profiel open. De cursisten gingen aan de slag met de headline van 120 tekens en de samenvatting; volgens Floris sleutels tot succes. Het was allemaal nog niet zo makkelijk, maar toch waren er veel enthousiaste reacties. Er werden volop profielen aangepast en verbeterd. Al met al een geslaagde exercitie!